Věčná honba za slevovými kódy a zdarma věcmi: Příběh moderního influencera

Influekonomika: Nová éra ekonomiky

INFLUEKONOMIKA - nová éra ekonomiky influencerů

Ve světě, kde je jediným měřítkem úspěchu počet sledujících na Instagramu a výdrž baterie našeho telefonu, se rozvinula nová forma ekonomiky. Nazvěme ji "Influekonomika". V této zářivé éře se airsoftoví bojovníci a influenceři - ti, kteří kdysi museli spokojit se s tím, že se na ně veřejnost dívala skrz zaměřovače svých pušek - nyní probíjí na vrchol společenského žebříčku pomocí sofistikovaných metod, které by Machiavelli považoval za dětskou hru.

V centru tohoto vesmíru stojí metoda tak rafinovaná, že by se vedle ní alchymie zdála jako obyčejná vařečka v mudrlantské polévce. Jde o strategii "Získej zdarma, aby jsi mohl rozdávat". Influekonomové (nové slovo, které zde a nyní patentuji) se neštítí žádného eshopu, žádné značky, aby získali cokoli, co se dá zadarmo - od nálepek, přes nášivky, až po cetky, které pak mohou velkoryse rozdávat svým věrným sledujícím, kteří jsou za tyto drobnosti ochotni prodat vlastní babičky.

Ale pozor, zde není nic tak jednoduché, jak se zdá. Každá nálepka je nejen prostým darem; je to měna, která v influekonomice cirkuluje s proměnlivým kurzem, závislým na aktuálním počtu sledujících. "Sleduj mě a možná dostaneš cetku" se stává novým "řekni kouzelné slovíčko".

A jako by to nestačilo, naši neohrožení hrdinové influekonomiky mají ještě jednu silnou zbraň ve svém arsenálu, zbraň tak mocnou, že by mohla roztavit ledovce sociální lhostejnosti. Jsou to "slevové kódy", magické řetězce znaků, které slibují, že za každý nákup na internetu nebudeš muset prodat ledvinu, ale možná jen pár nehtů na nohou. Naši hrdinové neustále žadoní, prosí, a někdy možná i vyhrožují (v rámci dobrých mravů, samozřejmě), aby získali tyto kódy. Protože slevové kódy nejsou jen prostředkem k ušetření pár korun. Oh ne, to by bylo příliš prosté. Slevové kódy jsou totemy moci, které přilákají sledující jako světlo můry v noci.

Co se týče moderních recenzentů, ti jsou již dávno součástí tohoto systému. Stačí jim poslat balíček plný vzduchových bublinek (a občas něco mezi nimi), a již klávesnice hřmí v oduševnělých ódách na cokoli, co se v balíčku našlo. "Neutrální" recenze je v tomto světě synonymem pro katastrofu. Zdá se, že "neutrální" znamená ve skutečnosti "

[Zdroj UI]

INFLUEKONOMIKA - následovači followerů žadonící o slevy

Vložte svůj komentář

*